Åland behöver en lagspelare på den stora arenan

Under en presskonferens igår i lagtingshuset presenterade Lib-FS sina kandidater på den gemensamma listan inför det kommande riksdagsval som äger rum den 17.4.

http://www.nyan.ax/nyheter/index.pbs?news_id=60265

http://www.alandstidningen.ax/article.con?id=25508&iPage=1

Som Ni kan konstatera så finns jag med som en av Lib:s kandidater. Grundorsaken varför jag ställer upp är bl.a. att jag vill att ålänningarna ska kunna gå till ett riktigt val med ett brett utbud av kandidater, där alla har frihet att välja just för den en lämplig kandidat.

Som internationell fotbollsdomare har jag fått uppleva de stora arenorna ute i Europa och skipat rättvisa på dem. Som alla vet är fotboll ett lagspel där man i främsta rummet skall respektera varandra. Politilk är likaväl ett lagspel med respekt för medspelare och de olika partierna. Den stora arenan på Åland är lagtinget och i republiken riksdagen.

Det är på denna stora arena - riksdagen- där jag vill att ålänningar skall komma till tals. Min vilja och mitt mål är att vara den åländska lagspelaren som för Åland framåt på denna arena.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0