Talarstolen i plenisalen "uppkorkad"

Det blev en historisk dag för mej som politiker idag. Hade nämligen mitt första anförande från talarstolen vid dagens plenum. Kändes rätt bekvämt att stå där och nu när talalarstolen är "uppkorkad" så blir det garanterat mera av den varan framöver.

Jobbet i lagtinget har kommit igång på allvar nu. Budgeten fick vi oss till känna i måndags så nu har vi tio dagar på oss att skriva finansmotioner. De ska vara inlämnade den 17.11 senast kl. 12. Lär bli en och annan och säkert ännu mera sen när tilläggsbudgeten från den nya regeringen kommer.

Men först måste en ny regering fås ihop och det lär nog dröja tills efter att denna budget är behandlad. Betyder sannolikt att vi har en ny regering i slutet av november.

Utskottsplatserna är fördelade och jag har en plats i det nya finans- och näringsutskottet. Utöver detta är jag ordförande för justeringsutskottet och därmed automatiskt med i talmanskonferensen. Så ansvar och jobb har getts och det tar jag emot med respekt och stor arbetsglädje.

I länken nedan finns mera info om mina uppdrag i lagtinget:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback