Tack Alla!

Tusen tack till Er alla som röstade på mej i lagtings- och kommunalvalet! Från 24 röster 2007 till 117 röster 2011 gjorde att Ni valde in mej i lagtinget. Ska förvalta Ert förtroende med omsorg och klokhet de kommande åren!

Efter en lite turbulent måndag med massor av telefonsamtal, mess, fb-gratulationer etc. så börjar jag få lite distans till söndagens personliga valframgång och tid att blicka framåt.

Jag hade givetvis som målsättning att bli invald i lagtinget och kommunfullmäktige. Ribban var högt ställd men personligen försökte jag hålla förväntningarna låga, för väljarna väljer och sen är det bara att gilla läget.

Nu är det verkligen att gilla läget och kavla upp ärmarna för hårt jobb i fyra år framöver. Jag känner mej mycket motiverad för uppgiften oberoende om Lib kommer att vara i opposition eller i regeringen.

Fick via FB och Gudrun veta att senast det var någon i lagtinget från Granboda, Lemland, var för 75 år sedan! Det hann rinna lite vatten genom Lumparsund under den tiden...

Får också speciellt tacka alla lemlänningar som i kommunalvalet röstade på mej, vilket resulterade i att jag fick mest röster i kommunen, nämligen 84 st. Kan ärligt säga att det känns mycket hedrande och värmer hjärtat stort!

Vi vet alla att det kommer att vara tuffa ekonomiska tider framöver både på lagtings- som kommunalnivå. Men nu när jag fått mandat av Er så är det bara att dra på arbetskläderna och börja jobba hårt för oss allas bästa.

På tisdagen den 1 november är det dags!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0